16 Temmuz 2010

Different: Escaping the competitive herd

"Ruhu ve kalbi olan bir iş kitabı" olarak tanımlıyor uzmanlar bu kitabı.
Gerçekten de öyle!
Bu haftasonu bir çırpıda okuyuverdim.

Bu heterojenlik içindeki homojenlik hepimize çok seçim şansı sunuyor ama bu seçenekler bize anlamsız gelen farklılıklarla dolu.
Bu nedenle kitap özünde "sadeleşin", "sadeleşin" ve "sadeleşin"
Böylece farklılaşın diyor.

Çünkü en iyi olmak için çılgınca rekabet etmeniz sizi sıradanlaştırabilir.
Kitabın yazarı Youngme Moon "Sizi hiçbir yere götürmeyecek bu koşu bandından inin. Rakiplerinizi alt etmek için ürün ve hizmetlerinize yeni özellikler eklemek, birkaç şeyi arttırmak ve çekici yanlar katmak sadece diğerlerine benzemenizle sonuçlanır." diyor.


Çeşitli sektörlerden ürün örnekleri ile açıklıyor.
Örneğin; Mini Cooper lansmanı "Bu arabanın çok küçük olduğunu mu düşünüyorsunuz? Bakın  aslında sizin sandığınızdan da küçük: "XXL, XL, L, M, S, XS, MINI" teması  ile yapıldığını hatırlatıyor.
Yahoo sayfasına özellik üzerine özellik eklerken, Google'ın adeta süssüz bir butik gibi ama ekstralarla dolu bir sektörün gerçek hakimi.


Yazar Harvard'da profesör olmasına rağmen, kitabın dilinde de aynı yalınlaşarak, farklılaşma yöntemini uygulamış.
O kadar yalın bir dilde ki; 260 sayfalık, üstelik ingilizce bir kitap olmasına rağmen hiç sıkılmadan iki gün içinde bitiriverdim.

Uyum sağlamanın hüküm sürdüğü ama istisnaların hükmettiği bir dünyada nasıl başarılı olunacağı üzerine başarılı bir kitap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder